Bilingual Project Coordinator Position | Position de coordinateur/coordinatrice de projet bilingue

 

 

 

 

Project Coordinator Job Posting

The Literacy Coalition of New Brunswick (LCNB) is hiring a Project Coordinator for a new initiative to develop a user-friendly, province wide, French and English Community Literacy Asset map and Navigational Tool for Family and Early Childhood Literacy.

Salary: Commensurate with experience

Contract Term: July 1, 2018 – September 30, 2019

Deadline to apply: June 18, 2018

Location:  Fredericton

 

About the Project

Working with Advisory Committees for both official languages and in collaboration with a communications and technology specialist, the successful candidate will coordinate the development of an online “literacy navigation tool” that will provide a comprehensive, easily accessible contact list of programs, services, and supports focusing on the wide variety of early childhood literacy resources that are available through New Brunswick. Integral to the site, will be links to a wide variety of exemplary literacy and education resources and information for parents, educators, various service providers, and the general public. The project will culminate in a public awareness campaign to launch the tool.

This project is funded throughout a grant from the Department of Education and Early Childhood Development New Brunswick.

Job Description

Reporting directly to the LCNB Executive Director, the project coordinator will:

  • Develop and implement the project workplan
  • Organize and chair project Advisory Committees in both official languages
  • Coordinate the gathering of data and information for the Literacy Asset Map by consulting with parents, service providers, government and community groups and stakeholders.
  • Liaise with a Technology specialist to facilitate the development of a “user friendly” literacy asset map navigational tool.
  • Hold focus groups to solicit feedback from users.
  • Launch and promote the Literacy Navigational tool, working with a Communications consultant
  • Monitor and evaluate the impact of the tool.
  • Prepare a final impact report.

Qualifications

  • Bachelor’s degree in Education, Communications, Business, Human Resources, Education or relevant field with 2 years experience in project coordination or an equivalent education and experience;
  • Strong outreach and organizational abilities;
  • Strong interpersonal communication and team work skils
  • Proficiency in Microsoft Office, with strong working knowledge of Excel (Database management an asset);
  • Excellent oral and written communication in both official languages
  • Work independently, with limited direction and supervision;
  • Valid driver’s license and unlimited access to a reliable vehicle; and
  • Knowledge of Family and Early Childhood literacy an asset.

Interested candidates should forward their resumé with cover letter, to: Lynda Homer, Executive Director at: LCNB@nbliteracy.ca

Interested candidates, please include a cover letter with your resume.  We thank all those who apply but only those selected for further consideration will be contacted.


 

 

 

 

 

Coordinateur/Coordinatrice de projet

 

La Coalition pour l’alphabétisation du Nouveau-Brunswick (LCNB) est à la recherche d’un/d’une coordinateur/coordinatrice de projet pour une nouvelle initiative visant à élaborer une carte des atouts d’alphabétisation communautaire francophone et anglophone, à l’échelle provinciale. Ce projet sera un outil de navigation pour l’alphabétisation familiale ainsi que l’éducation de la petite enfance.

 

Salaire : Dépend du niveau d’expérience

Durée du contrat : 1er juillet 2018 – 30 septembre 2019

Date limite d’inscription : 18 juin 2018

Lieu : Fredericton

 

À propos du projet

La personne choisie devra travailler avec plusieurs comités consultatifs responsables des secteurs francophones et anglophones, en collaboration avec un spécialiste en communications et en technologie. La personne choisie coordonnera l’élaboration d’un « outil de navigation en alphabétisation » pour fournir une liste complète et facilement accessible aux programmes, services et soutiens. Par la suite, les Néo-Brunswickois seront en mesure de trouver et accéder aux ressources en littératie à leur disposition. Compte tenu du site web, des liens seront mis en place pour servir une grande variété de ressources, d’information exemplaires sur l’alphabétisation et d’éducation pour tous les Néo-Brunswickois. Ceci aboutira à une campagne de sensibilisation au public pour établir cet outil.

 

Ce projet est financé grâce à une subvention du ministère de l’Éducation et du Développement de la petite enfance du Nouveau-Brunswick.

 

Description de l’emploi

Se rapportant à la directice générale du LCNB, le/la coordonnateur/coordinatrice du projet :

  • Élaborera et mettra en œuvre le plan de travail du projet;
  • Organisera et présidera les comités consultatifs de projet dans les deux langues officielles;
  • Coordonnera la collecte de données et d’information en ce qui concerne la disposition de la carte des atout en consultation avec les parents, les fournisseurs de services, les groupes gouvernementaux, les groupes communautaires et les intervenants;
  • Assurera la liaison avec un spécialiste en technologie pour faciliter le développement d’un outil de navigation cartographique en alphabétisation;
  • Organisera des groupes de discussion pour solliciter les commentaires des utilisateurs;
  • Fera le lancement et la promotion de l’outil d’alphabétisation, en travaillant avec un consultant en communication;
  • Surveillera et évaluera l’impact de l’outil; et
  • Préparera un rapport d’impact final.

Qualifications

  • Baccalauréat en éducation, communications, administration, ressources humaines, éducation ou autre domaine pertinent avec 2 ans d’expérience en coordination de projet ou une formation et un niveau d’expérience équivalent;
  • Fortes compétences de sensibilisation, d’organisation et de travail d’équipe;
  • Fortes compétences pour Microsoft Office, avec une solide connaissance pratique d’Excel (gestion des bases de données un atout);
  • Excellente communication orale et écrite dans les deux langues officielles;
  • Travailler de façon indépendante, avec une direction et une supervision limitée;
  • Permis de conduire valide et accès à un véhicule fiable; et
  • Connaissances en alphabétisation familiale et de la petite enfance est un atout.

 

Les personnes intéressées doivent envoyer leur curriculum vitae accompagné d’une lettre de présentation à : Lynda Homer, Directrice générale, à: LCNB@nbliteracy.ca

 

Veuillez s’il vous plaît inclure une lettre de présentation avec votre CV. Nous remercions tous ceux et celles qui postulent, mais seuls les personnes sélectionnées pour une entrevue approfondie seront contactées.